Таро предизвикателство/лексикон

Попаднах на този клип, докато си гледах абонаментите в ютуб, където една Таро гадателка отговаря на „няколко“ въпросчета относно Таро практиката си. Сметнах, че ще е забавно да го направя и аз, но в писмен и преведен вид. Надявам се повече хора да се решат да го повторят, споделят, за да можем да обменим информация и да се обогатим взаимно по отношение на нещата, които сме намерили за удобни и практически работещи при заниманията си с Таро. Позволих си да добавя един или два въпроса в духа на предизвикателството. 🙂

1. Как започна да се занимаваш с Таро? – Първите ми занимания бяха подтикнати от любовта ми към човек, с който ни делеше голямо разстояние, естествено, исках да знам какво и как ще се случи. Като разбрах за Таро, веднага реших да пробвам. Считах, че ще е по-скоро начин на забавление, карти, с които ще мога да рисувам картини във въображението си и да се смея на историите, които се получават и по този начин да се посмея на абсурдната ситуация, в която бях попаднала. С времето разбрах, че често историите не са просто истории и взех нещата малко по-сериозно.

2. Коя беше първата ти колода и как се сдоби с нея?  – Първата ми колода беше Тарото на Търсещия като не бих определила, че се получи „любов от пръв поглед“. Имах по-скоро практически съображения, свързани с ограничения ми бюджет (поради този факт никакви карти от чужбина, не съм си и помисляла). В книжарницата, от която си ги купих имаха и Друидското Таро, което много ми хареса и почувствах връзка, но картите бяха отблъскващо малки (от тогава до сега не харесвам малки карти Таро). Тарото на Търсещия ми се стори твърде футуристично и малко неразбираемо, но все пак се пригодих към него и към момента определено има място в сърцето ми. 🙂
3. Райдър-Уейт или Тот традиция? – Определено предпочитам Тот-традицията, макар в колекцията си от карти да имам само Тарото на Тот като представител на този тип колоди. Считам, че Тот-традицията достига до места в несъзнаваното, които с Уейт не могат да се достигнат и ако човек търси дълбокия смисъл над нещата, определено най-малкото, трябва да пробва с Тот. Намирам Райдър-Уейт базираните колоди за ограничаващи – повече информация в този пост
4. Какъв тип гадател си? – Интуитивен, провокиран от изображения, цветове гадател съм. Не обръщам голямо внимание на детайлите по самата карта, погледа ми пробягва по цветовете и след това целият сценарий просто се повява в главата ми. Естетическата страна на нещата е важна за мен, за да може първоначално да се свържа с енергията на колодата. Напоследък съм се превърнала гаданията си в интерпретативни съчинения, покрай заниманията си с Тот, където следвам по-застъпено и логическата нишка в съотношенията между картите в подредбата.
5. Ползваш ли картите за медитация и други духовни практики, освен гледане? – В случаите, които медитирам пред себе си винаги имам карта Таро или слушам някаква чакра-музика или нещо такова, така че определено да.
6. Теглиш ли всеки ден карта за деня за себе си? – Не, отдавна нямам интерес към този тип гледания и рядко ги правя. Ако попадна на някакъв смахнат духовен въпрос или въпрос за себепознание с една карта, го правя, но това не се случва всеки ден, а през няколко дни. Често карта за деня, обаче, тегля за почитателите в страницата ми във Фейсбук.
7. Имаш ли Таро дневник? С какво ти помага? – Да, макар да не пиша особено често в него предвид заниманията ми с още 3958328 неща. Имам малко дневниче, в което записвам подредбите си, защото е по-изрядно и по-лесно да се намерят. Удобство е, че мога да го нося навсякъде със себе си, заедно с едни Таро-карти и да подбирам подредби в зависимост от въпросите на хората. Водя си отделен дневник за значенията на картите от Тарото на Тот и още един (в който най-рядко пиша) за отделни подредби, които съм правила.
8. Считаш ли себе си за Таро-колекционер? – Макар да имам няколко колоди и да съм си поръчала още една (;ддд), към момента не считам себе си за колекционер. Всяка моя покупка е доста добре осмислена или съм имала интуитивното усещане, че ще ми помогне с нещо по духовния ми път. Друг е въпроса, че въпреки осмислянето, понякога попадам на колоди, с които не се сработвам. Така де – гледам да използвам всички от тях, всяка има различна енергия. Като забогатея определено мисля да стана Таро-колекционер, да си купувам неща, защото ми е интересно какви са и как се работи с тях или просто защото са красиви – но към момента не го правя предвид скромните ми финансови възможности  😀 😀 😀
9. Как се свързваш с нова колода? – Разглеждам я често, обръщам внимание на впечатленията си. Разнасям я навсякъде със себе си, слагам я под възглавницата и спя с нея. Получавам някакви странни сънища винаги при тази практика ;д ;д. Не на последно място, естествено, гледам с нея, първоначално предпочитам да започна да гледам на себе си.
10. Чистиш ли и зареждаш ли картите си – Да, след като са били пипани от друг човек или усещам нуждата от чистене, ги пренареждам в естествения им ред, което „нулира“ енергията им. Напоследък слагам камъни върху колодата, с която работя за по-точни и ясни гледания и съм доволна от резултата.
11. Какво е отношението ти към Таро – суеверията и вярваш ли в тях? – Не, не вярвам в глупости като „Трябва някой да купи първата ти колода“, „Жената не трябва да гледа на Таро, докато е в месечния си цикъл“, „Носи нещастие да гледаш на себе си“ и т.н и т.н. Това са твърдения, за които не съм открила никаква причинно-следствена връзка, логика или реално приложение поради което, напълно съм ги отхвърлила. Друг е въпроса, че съм възприела определени виждания от каноните като ‘Недейте да задавате въпроси с „да“ и „не“ – но това се е случило именно защото съм се убедила в безсмислеността на тези въпроси и вредата от тях.
12. Ползваш ли сигнификатори – Не, а би трябвало, защото когато ги използвах, определено помагаха.
13. Ползваш ли подредби или предпочиташ свободните гледания? – И двете. Често за някои въпроси поставям просто три карти без определени позиции и разказвам история по тях. При повече карти използвам позиционните подредби. Все пак мисля, че т.нар свободно гледане дава повече свобода на гадателя и още повече възможности и определено занапред мисля да опитам да го правя с повече карти.
14. Коя е рождената ти карта Таро? Двойката ми рождени карти са Луна (18) и Отшелник (1+8=9). Слънчевия ми знак управлява Дама Чаши, а картата, в която се припознавам в гледане е най-често Висша Жрица (особено преди) и Дама Пентакли (по-често сега).
15. Любима Таро-карта – Колесница и Кула. Йеппп, има луди хора, които харесват Кулата.  😀 От малките аркани: Асо пентакли, 6 жезли, а от дворцовите – Крал пентакли, Рицар жезли.
16. Не толкова любима Таро карта – Обесен, винаги съм я намирала за депресираща, а в най-добрия случай – изнервяша. ;дддд
17. С коя колода работиш в момента? – Главно работя с Тот, от време на време пробвам с Артуровото Таро, макар гледанията с него все да се оказват неверни по някаква линия. От оракулските – Oracle of Visions и съм много доволна от тях.
18. Коя е любимата ти колода към момента? Ъъъъъъъъ … Тот? Онези хора (които не са толкова много всъщност), които я намират за четлива често я намират за ъм … прекалено груба „мъжка“ колода. Всъщност именно тази „грубост“ и бруталното казване на истината точно такава, каквато е, е това, което ми харесва в нея и силно ме привлича, защото пасва на житейската ми философия. Не вярвам, че човек трябва да бъде гален с перце, особено когато е на кръстопът – достатъчно значим, за да се обърне към Таро. Има хора, които предпочитат пухчетата, комфорта и успокоението, но аз предпочитам истината, за да знам от къде започвам и накъде продължавам. Определено, обаче, не бих гледала с Тот на хора, които не са достатъчно подготвени да чуят колко са зле, ако са наистина зле, защото мога и да си изям боя. А като гледам съм малко тип „Каквото на сърце, такова на уста“, така че не мога да спра този процес и да смекча посланието. А и не искам, защото е профанизиране и симплифициране.
19. Коя Таро-колода не ти харесва? Wild Unknown е първата колода, която ми идва на ум. Намирах я за поредната неразбираема, но сравнително красива колода, докато не беше толкова mainstream. След историята, която чух за псевдо-хипи създателката й, която била срещу големите вериги магазини и корпорации, която в един момент лицемерно продава картите си в Walmart, цялата история и идея доста ми опротивя. Нещо, което също е разпространено и наистина не разбирам защо и как е Tarot of Silicon Dawn. Върха на циганейшъна в класацията ми, пък води друг обществен фаворит – Tarot Illuminati. Всички тези ме Ожасяват.
20. Коя от твоите колоди достига до абсурдно смешни граници със своята наглост? Отново е Тот, макар вече да започвам да се изтърквам, но е така. Макар да изглежда много сериозна, дълбока, а може би и тъмна колода … каквато всъщност е, като се замисля, посланията й са натрапчиво повтарящи се, а когато си имал неблагоразумието да сбъркаш някъде така ще те „натовари“, че едновременно се смееш на колоритния отговор, а вътрешно ти се плаче предвид факта, че знаеш колко отговарящ на истината е той.
21. Имаш ли колоди, директно издадени от автора и ако да, кои – Не, нямам, всичките ми колоди са от големи издателства, а не директно издадени от автора. Имах намерения да си купя Tarot of Delphi, която е колода, директно издавана от автора, но бездействието на създателката й по отношение на създаването на удобни условия за поръчване на колодата от Европа вместо САЩ и от там, за нормална цена на достаквата, изгаси пламъка на желанието в мен.
22. Кои навици и постъпки на таро-гадателите и клиентелата им намираш за най-досадни? На първо място, най-много мразя въпроси, в които не се поема лична отговорност относно действията. Дразнят ме хора, които задават един и същ въпрос, защото си мислят, че като пръднат, бъдещето достатъчно се е променило, за да питат отново. Дразнят ме и гледания тип „Ще срещнеш дългокос мъж с кестенява коса и зелени очи, докато седиш от лявата страна на бюрото си на работа, ще се ожените, ще имате 5 деца, но ще ти изневери с друга жена и ще замине в чужда страна на югосевер от теб“ . В защита на последното поне мога да кажа, че търсенето определя предлагането … нали, така че типът питащ, който не иска да поема лична отговорност търси точно такъв тип гадатели.
23. Какво е отношението ти към гледането към себе си. Възможно ли е човек да гледа на себе си при условие, че е силно емоционално настроен спрямо ситуацията? – Вярвам, че човек може да си гледа сам и в това няма нищо лошо. Все пак признавам, че гледането на себе си има своите „подводни камъни“, свързани именно с трудността за емоционална дистанцираност в ситуацията. Мисля, че с практика, това може да се постигне и от него могат да се изведат много ползи.
24. Използваш ли номерология, Кабала и астрология в гледанията си? – Докато използвах Райдър-Уейт базирани колоди не бих казала, че особено застъпвах познанията, които имам по астрология, използвах най-много елементите, за да направя по-добра асоциация с дворцовите карти. С Тот въпроса не стои така и астрологическите съответствия определено много помагат в гледането и ги използвам. Чувствам се по-пълноценно така. Към момента нямам достатъчно познания по номерология или Кабала, за да ги използвам в гледанията си. Използвам само номерологичния трик (и то при малки подредби) да редуцирам получения сбор от картите до номера на една голяма аркана и тя да бъде „сенчестата карта“ – нещо, което има отношение към ситуацията, но питащия не си дава сметка за него.
25. Какво е мнението ти за възможностите Таро да предсказва бъдещето? – Няма фиксирано бъдеще и поради това няма как да намерим нещо, което да предскаже несъществуващото фиксирано бъдеще. Вярвам, че Таро показва най-вероятната от всички възможности, които ще се случи и от тази гледна точка, определено е много силен гадателски инструмент.
26. Губила ли си/повреждала ли си Таро? – Имам някои „миниатюрни“ прегрешения като слепени карти, тъй като са били заляти с минимално количество вода или съм ги лакирала и не са имали достатъчно време да изсъхнат. Картите, които са преминали през това, са си напълно използваеми, обаче и проблемите не им личат много. 😉 Самата аз не съм губила колода, нито пък карти от колода. Купувала съм колода, за която в последствие разбирам, че липсва карта, обаче. Подарявали са ми колода с една липсваща карта, също. Това не ме е спирало да ги използвам. Проблемът настъпи, когато реших да се упражня с махането с рамки върху „Таро: Пространство и Варианти“ и … за пореден път разбрах колко зле съм с ножиците и колко мразя малки карти. Просто извадих от колодата двете изрязани карти , но възнамерявам да продължа да я използвам. Това е и колодата с липсващата карта, която бях купила. Не е толкова голям проблем, защото и без това не ги използвам по предназначение, а като оракулски карти, тъй като харесвам изображенията.
27. Вдъхновявала ли си някой да започне да използва Таро? – Да, сещам се поне за няколко човека, които за започнали или задълбочили заниманията си покрай мен. Надявам се да не бъркам, де  😀 Това е едно от най-хубавите усещания – когато някой се занимава със страст с нещо, което ти цениш и си го научил на него … поне в началото.
28. Използваш ли Таро с някакви други предсказателни и езотерични методи? – О, да, определено. „Чистите“ ми гледания стават все по-малко и все по-често използвам Таро успоредно с Оракулски карти. Напоследък ми се иска да опитам и паралела с Ленорман системата. Извън това, нека да не забравяме, че Таро представя архетипни символи за всичко в живота, така че лесно ги намирам в какви ли не ситуации в живота си и в духовните си занимания.
29. Какво никога не би направила от етична гледна точка с Таро – Не бих гледала на човек, за който съм наясно, че иска да му гледам, за да прикрие аморалното си поведение или да постигне аморалните си цели. Не отговарям на въпроси от тип „Как да прецакам колегата, който е по-умен от мен и повече заслужава повишението“, нито „Как да скрия любовницата от жена си“ и т.н. Всъщност не бих гледала за нищо на човек, за който знам, че има силно изразени аморални наклонности. Просто защото е време да разбере, че karma is a bitch and it is coming.

30. Съвет към начинаещите – Не се отказвайте от заниманията си само защото в първите си гледания не сте могли да свържете смислово значението на картите в комбинацията. Не приемайте гледанията си като някаква форма на неизбежна, ултимативна истина и не позволявайте отрицателния отговор на картите да ви сломи духом или положителния да ви накара да се възгордеете и да си повярвате твърде много.

Отговорите на:

Cath (The Occult Room)
Вера (78 истории)
Лада

Публикувано от

Iuno

utque erat et tellus illic et pontus et aer, sic erat instabilis tellus, innabilis unda, lucis egens aer; nulli sua forma manebat, obstabatque aliis aliud, quia corpore in uno frigida pugnabant calidis, umentia siccis, mollia cum duris, sine pondere, habentia pondus.

Вашият коментар

