Духовен елитаризъм

Струва ми се, че едва ли има човек на тази планета, който не е срещал елитаризмът под някаква форма в живота си. Той е всеобщта тенденция и напоследък е изключително модерно да се мислим за „елитни“ или „оборотни“ по какви ли не, абсурдно смешни параграфи – стигнали сме до там, че до колко качествен и заслужаващ да диша човек си, се определя от броя на салфетките, които е хвърлил по пода на някоя оборотна чалготека.
Но днес няма да говоря за този елит, който всеки познава. Ще говоря за по-елитния елит. Онзи, който си въобразява, че стои над другите по някакъв начин заради духовните си разбирания.
Представете си за минутка, че сте човек с не толкова конвенционални разбирания за духовното и все още, обладан от вътрешни терзания покрай изграждането на житейската Ви философия, решавате да дискутирате въопроса това животно с дървена глава, което всъщност предсталвява духовният елитарист. Да, естествено, виждате дървената глава и навиреният нос, няма как да не се забележат от километри, но искате някак да научите тази тайна на живота – как той толкова много си вярва, че е намерил абсолютната истина за един живот (тук ще ме поправи елитаристът и може да добави, че са много) на въпроси, чиито отговори все още не са известни със сигурност на човечеството изобщо.
Ще се опитам с прости, селски думи да ви го обясня, защото ясно е, че нямате капацитета да го разберете:

1. Във съществуващата Вселена има само една единствена истина, която игнорантни същества като вас нямат капацитета да осмислят. Именно заради това, тази ужасно гениална идея не циркулира в обществото и за нея не се чува нищо не защото е адски тъпа и изключително далечна от човешката душевност, а защото не сте достигнали вибрационна честота, с която да оцените този невероятен извор на човешка мъдрост. Как се мери вибрационна честота, питате се вие? Откъде знам, че всъщност аз съм над вас, а не обратното? Ако не беше така, щях ли да имам това самодоволно-гъделичкащо чувство на наслада към себе си, когато погледна пред огледалото? Не!

2. Разбери, че когато говоря с теб не е за да науча мнението ти или да се обогатя по някакъв начин. Нали не забравяш, че аз вече имам готовите отговори на всички въпроси в живота? Затова, просто съгласи се с мен и да я свършваме тази работа! Именно заради това, попитан или не, независимо какъв е въпросът или темата на разговор, аз някак ще намеря начин да вмъкна, че  „Аз съм веган“, „Аз съм астролог“, „Аз съм християнин“ – всичко това, за да разбереш най-накрая моето морално, духовно, интелектуално и всякакво друго превъзходство. Досадно е, когато хората не искат да слушат за единствената истина, която съществува на света – тогава трябва да се правя, че започвам разговор с тях, да слушам дивотиите им и да произнасям заучените им слова, пълни с мерзости преди отново да можем да минем към най-важната тема.

3. Не се заблуждавай по привидното многообразие на характери, цветове, култури по света. Цялото това изобилие не означава, че има няколко пътища до щастието и успеха, както казах, има само един. Ако следваш друг, никога няма да достгинеш до нивото ми.

4. Аз съм един от стълбовете, върху които се крепи светът, за да не падне – Без мен, един от последните лъчи светлина за човечеството, деволюцията е сигурна и само за един ден ПУФ!!! Ще се превърнете в червеи (какво да се прави, до там е достигнала душата ви по своя път).

5. Естествено, че моите твърди, непроменями разбирания за истината не са продиктувани от паническият страх от промяна!!! Как може изобщо да ми задаваш такива въпроси?! Нека си взема жезълът, ей сега ще те превърна в гъба, и без това толкова мозък имаш!

6. Естествено, че виждането ми, че на раменете ми и на малцина други тежи цялата отговорност за развитието на света не е илюзия, на която с удоволствие не повярвах, защото всички други реални доказатества не показваха, че съм невзрачна плюнка – по-невзрачна от нормалното невзрачие на невзрачния плебс.

В края на краищата всички знаем какво ще намерим под пауновата опашка, явно единствено паунът не знае, защото му липсва перспективата, която имаме ние.

Публикувано от

Iuno

utque erat et tellus illic et pontus et aer, sic erat instabilis tellus, innabilis unda, lucis egens aer; nulli sua forma manebat, obstabatque aliis aliud, quia corpore in uno frigida pugnabant calidis, umentia siccis, mollia cum duris, sine pondere, habentia pondus.

2 коментара към “Духовен елитаризъм”

Вашият коментар

