Old Arabian Lenormand – Ориенталска приказка, пищност и стил

Автор: Emma

Представяне:

Отложих малко списването на ревюто за тази колода, защото Ленорман не ми е силата. С тези карти се чувствам малко спъната в гаданията, но подозирам, че трябва време за свикване.

Дълго време си търсех карти, които да са в арабски или ориенталски вид. Защото харесвам пищността и орнаментиката на изкуството от тези региони. Привличат ме формите, специфичните извивки, колоритните десени, характерните етно мотиви. Повечето колоди карти, които се водят с арабски мотиви, не са ми по вкуса, все нещо им липсваше, за да ги усетя като моите карти.

Случайно попаднах на сайта на създателя на арабските ленорман карти. И моментално пожелах да ги притежавам. Аз съм от този тип – искам, искам веднага, ако нещо ме е грабнало силно. Хареса ми много, че колодата е малко бутикова, има издадени 1000 копия. Това ми се стори много ценителско и още повече ми допадна.

Картите пристигнаха в малка кутийка. Размерът не е очаквано голям, бих казала малко по-големи от обикновени карти за игра. И малко по-малки от любимите ми колоди таро.

Картите са отпчатани на не много твърда, но луксозна и гланцирана хартия. Изглеждат пластични при работа с тях.

Самите изображения са все едно рисувани с бои – акварел, маслени бои. На изображенията има специфични „петна“, които малко навяват идея за състарени рисунки, преживели много, пътували много, попадали в различни ръце. Хареса ми тази заигравка със състаряването, внушава идеи за номадски живот на картите.

Всички карти сякаш са пречупени през погледа на наблюдател, който гледа през красив прозорец с орнаментирана арка. Много идейно и красиво, допадна ми страхотно това. Като мираж в пустиня.

%d0%be%d0%bb%d0%b4-%d0%b0%d1%80-1

Цветовете са топли, „пустинни“, не са искрящи, привличащи, прекалено ярки. Гръбчетата на картите са красиви, сякаш пъстроцветна мозайка. Ръбовете са избрани в матово златисто, което създава илюзията, че държиш в ръцете си златен предмет, когато картите са събрани. Това ми допадна. Имам и други карти със златен кант, но те са по-блестящи. Арабската колода е матова, прилича на етно бижу, което носи история на много поколения и е позагубило блясъка си.

Колодата е малко нестандартна. Има 39 карти – с три повече от стандартната ленорман колода.

Добавени са по една допълнителна карта 28 и 29 – мъж и жена. Има 2 карти за мъж и 2 за жена. Според автора на колодата е направено за удобство при задаване на въпроси за еднополови отношения във всеки аспект – любим/любим, любима/любима, приятел/приятел и т.н. В което има резон. Аз моите съм ги нарекла по друг начин. Едната двойка възприемам като сигнификатор на по-млади хора, другата на по-зрели.

Има още една допълнителна нулева карта. Изображението е като снимка на арабски пазар с подправки. Аз много си я харесвам и не съм я махнала от колодата. Тя ми дава малко свобода в тълкуванията и съм си я нарекла сама за определени нюанси в ситуацията, когато я изтегля. Обикновено се появява като сигнификатор на нещо силно, остро – множество подправки в ястие, палитра от вкусове.

Много ми хареса, че първите 100 човека, които поръчат тази колода, получават като подарък 10 картички с избрани моменти от картите. Стори ми се много лично, вече успях да подаря 3 от картичките на хора, които съм счела за много близки и заслужават да имат толкова рядък екземпляр на пощенска картичка (използвам момента да ги поздравя и да им кажа, че ги обичам, защото знам, че ще го прочетат).

Всяка колода има сертификат и номер, който се свързва с получател на поръчката. Също ми допадна.

Едно от нещата, които не харесах – липсва книжка на хартиен носител. За толкова ценителска колода, можеше да се измисли подходяща книжка, която да пипнеш, усетиш в ръце. Авторът е решил този проблем като изпраща в пратката линк към своята страница – скрит линк, който виждат само поръчалите колодата, където се намира книжка в pdf формат. Книжката е оформена много добре, на английски език. Авторът е описал значението на картите. И е добавил според своя усет и опит малко по-модерни описания на картите. Има примерни подредби и описание на различни комбинации от карти.

В резюме: интересна, красива, романтична колода. Сякаш е мираж. Добро оформление. Интересни идеи за добавяне на допълнителни карти. Систематизирана информация за значението на картите. Минус за мен е липсата на книга на хартиен носител.

Интервюто:%d0%b0%d0%bb%d0%b4-%d0%b0%d1%80-%d1%80%d0%b5%d0%b2%d1%8e

Интервюто с Ленорман се получи малко сърдито от страна на картите. Подозирам, че не бяха така добронамерени, защото рядко ги ползвам. Проявиха характер.

  1. Представи се, разкажи за себе си: 12 –  Птици

Картите явно са общителни. И не заслужават да ги затварям неизползвани. Птиците подсказват за комуникативност, преминаване на информация за добро или лошо. Възможност да погледнеш ситуацията от друг ъгъл. Вярна на себе си – ще обръщам внимание на картинките, не само значението. За мен те са много важни. Една от птиците е със завързани очи. Бих казала, че картите дават възможност да се откъснеш от действителността, която е пред теб и да потърсиш отговори, без да се ръководиш от това, което другите казват. Възможност да погледнеш навътре в себе си.

  1. Какъв е езикът, на който говориш: 6 – Облаци

Облаците в Ленорман се свързват с неяснота, когато ситуацията е обгърната в мъгла, няма категорично да или не. Навяват идея за тъга, тревоги. Хубавото е, че няма постоянна буря. Езикът, на който говори тази хубава колода – разочарование. На втори въпрос все още са леко сърдити картите. Но затопляме отношения. Допускам да изразява своите съвети малко мистично или неясно. Сякаш ще е трудно да се намери категоричен отговор. Или да събужда мрачни настроения и скептицизъм в питащ.

  1. Коя е силната ти страна: 14 – Лисица

На този въпрос ми дойде идея, че силата на колодата е в бдителността. Лисицата символизира малко лукавство, хитрост, бягство от определени правила. В това направление мисля, че е силна страна разчупването на стандартите и добавянето на допълнителни карти. А също и умелото насочване, манипулиране при получаването на отговори. Но какво се изненадвам, на 3-та карта от интервюто и вече ми се вмени чувство на вина, че не ги използвам често. Определено намирам картите силни на послания, но не преки, а леко манипулативни.

  1. Коя е слабата ти страна: 17 – Щъркел

Тук ми е малко сложно, но за слабо място бих посочила отново променливостта и „раждането“ на нови карти. Това би било объркващо за някои по-традиционно настроени гадатели с Ленорман. Подобренията – особено нулевата карта, придават малко нюанс на Глупакът от Таро. А двете системи са много различни. Свободата за нов прочит на Ленорман може да носи неясноти, слабости в гаданията. Също и паралел с Таро и Глупакът не говорят за сила, а за слабо място.

  1. За какъв тип въпроси си подходяща: 26 – Книга

2/3 от интервюто беше сърдито, но последните въпроси затоплиха отношенията с колодата. Колодата е подходяща за въпроси с опознавателна цел, за добиване на знания, за интимни въпроси. За разкриване на тайни, неясни за питащ положения. Бих казала, че е подходяща и за начинаещи, които тепърва разгадават Ленорман.

  1. Как ще ми помогне работата с теб: 33 –  Ключ

Отваряне на нови врати. Ключ към познание. Много хубава карта. Арабско Ленорман би ми помогнало да наредя пъзели, да открия достъп до нови познания и преживявания. Мисля, че тук окончателно се сдобрихме с колодата и успя да ме навие да я използвам по-честичко. Явно има какво да разкрие за мен и света около мен.

*По-нестандартно интервю с колода не съм правила. Очаквах съвсем други карти да изтегля и дори успях да се притесня да не се появят всички мъжки и женски карти. Но все пак много ми хареса как се получи.

%d0%be%d0%bb%d0%b4-%d0%b0%d1%80-2


Ако това интервю ви е харесало, може да следите фейсбук страницата на Emma: Emma и картите или да прочетете други публикации от нея в нейния сайт: http://emma-tarot.com/

Публикувано от

Iuno

utque erat et tellus illic et pontus et aer, sic erat instabilis tellus, innabilis unda, lucis egens aer; nulli sua forma manebat, obstabatque aliis aliud, quia corpore in uno frigida pugnabant calidis, umentia siccis, mollia cum duris, sine pondere, habentia pondus.

Вашият коментар

